Gazetki Oriflame

Aktualna gazetka promocyjna

Aby zobaczyć wszystkie promocje

Historia firmy Oriflame rozpoczęła się w 1067 roku w biurze w Sztokholmie. Wtedy dwaj bracia – Jonas i Robert af Jochnick spotkali się z przyjacielem, aby omówić plany na przyszłość. Pragnęli otworzyć działalność opartą na tworzeniu kosmetyków.

Zarys historyczny

Bracia chcieli postawić na kosmetyki inne niż te, które były dostępne w każdym sklepie. Inspirowali się szwedzką naturą, co w tamtych czasach stanowiło dosyć ryzykowne przedsięwzięcie. Jednakże postanowili, że otworzą firmę i tak rozpoczęła się działalność Oriflame, która wciąż się rozwija. Aktualnie marka działa na ponad 60 rynkach, jednocześnie współpracując z 3 milionami Klubowiczów, którzy mają za zadanie polecać i sprzedawać kosmetyki oraz produkty wellness. 

 

Nowoczesne metody sprzedaży i dalszy rozwój

Początkowo w ofercie firmy znajdowały się kremy do pielęgnacji ciała, pomadki i tusze do rzęs. Każde z nich opierały się na ekstraktach roślinnych rosnących w Szwecji i nie stosowano testowania na zwierzętach, co dawniej było pionierskim działaniem. W 1970 roku postawiono na nowe podejście do sprzedaży – w centrum znalazły się katalog i sprzedaż indywidualna. W tym też roku wydrukowano pierwszy katalog Oriflame (1000 egzemplarzy). Lata 80′ przyniosły dalsze możliwości – w 1982 roku Oriflame weszło na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych jako pierwsza zagraniczna firma od czasów II wojny światowej. Kilkanaście lat później (1997 rok) wystartowała pierwsza wersja globalnej witryny internetowej marki.

Ecobauty i NovAge

9 lat temu firma wprowadziła do sprzedaży pionierskie produkty naturalne, które produkowano zgodnie z zasadami ochrony środowiska i etyki – Ecobeauty. W tamtym czasie była to pierwsza seria kosmetyczna na świecie, którą promowały aż cztery niezależne organizacje związane z ekologią; Ecocert, Fairtrade,the Vegan Society i Forest Stewardship Council (FSC).

Kolejną innowacją była seria NovAge, którą wprowadzono w 2015 roku. Opatentowana technologia zastosowana w produkcji pozwala przywracać skórze elastyczność i jędrność, co oparte jest na wielu testach klinicznych. Dwa lata później Oriflame świętowało 50. rocznicę powstania marki, ciągle się rozwijając. 

Oriflame korzysta ze sprzedaży za pomocą strony internetowej, na której przejrzeć można aktualne katalogi lub zamówić wersje papierowe gazetek. Zamówienia klienci zazwyczaj składają u swoich konsultantek, które mają za zadanie poszerzać sprzedaż i docierać do coraz większej grupy odbiorców. To niezwykle wygodna forma zakupu, którą wykonamy bez wychodzenia z domu.